zaterdag, november 19, 2011

Van alles wat met foto's

Nog maar eens een blog met foto's met wat korte commentaren erbij.

In Nederland maak ik regelmatig foto's om in Marokko te kunnen laten zien. Hieronder een Amsterdamse drijvende fietsenstalling op een ponton. Interessant voor Marokkanen die het verschijnsel fietsenstalling niet kennen, en ook niet het feit dat er kanalen in een stad zijn.



Poezenwalhalla: de afdeling huisdierenvoeding in de supermarkt.



Het NIMAR was mede-organisator van een conferentie over taalkundige veranderingen in Marokko. Ik heb daar ook een presentatie gegeven van mijn eigen onderzoek naar het toenemend gebruik van het Marokkaans Arabisch dialect voor schriftelijke doelen.



Schapenmarkt bij de supermarkt Marjane. Een Bregui schaap kost 44 dirham (4 €) per kilo. Een schaap weegt al gauw 45-50 kilo.



Pech. Eerst dacht ik dat het busje door zijn as gezakt was. Maar toen ik ging kijken bleek dat hij door het wegdek was gezakt. Er zat een gat in het asfalt.



Zie hem er maar weer eens uit te trekken.



sjorren en sleuren aan een schaap.




Dit jongetje zat lekker te sabbelen aan het uiteinde van een worst in de supermarkt.



Het resultaat van een Marokkaanse knutselactie. Dit kunstwerk dat de betrekkingen tussen Marokko en Nederland voorstelt, was aangeboden aan de ambassadeur bij de opening van het Consulaat in Nador in Noord Marokko.


Posted by Picasa

Geen opmerkingen: