zaterdag, februari 03, 2007

onderwijscoördinator (en klusjesman) is weer ter plaatse

Naast mijn officiële taak als onderwijscoördinator van het NIMAR heb ik ook nog een officieuze functie: klusjesman, systeembeheerder etc.
Gisteren na aankomst ben ik gelijk naar het servicecentrum van HP gegaan om de computers op te halen die daar nog stonden voor reparatie nadat het NIMAR in november was getroffen door een stroomstoot van 380 volt. Van alle PC's was de voeding doorgebrand.
6 PC's stonden nog daar voor reparatie. 5 waren er gisteren klaar dus die heb ik opgehaald (samen met Kees, in zijn auto). Na aankomst ben ik gelijk begonnen de PC's weer aan te sluiten want maandag, als de studenten komen, moeten ze beschikbaar zijn.
Ik heb er inmiddels 5 weer aan de praat, één flat screen vertoont helaas ook kuren. Het scherm flitst, maar is voornamelijk uit: van elke 2 seconden heb je ongeveer 0,1 seconde beeld. Dat werkt toch wat lastig.
Verder heb ik vandaag nog een hele waslijst aan klusjes gedaan en dingen gekocht: twee sets speakers voor computers, zwenkwieltjes voor twee TV-meubels en batterijen voor 4 draadloze computermuizen.
En vanmiddag met een van de twee docenten gesproken die maandag gaat beginnen onze eerste studenten les te geven. We hebben de apparatuur geïnspecteerd en nog wat dingen doorgepraat. Maar we hebben ook lekker in het zonnetje zitten lunchen op een terras. Het was heerlijk weer vandaag.
Vanavond in de buurt een pizza gehaald en voor de TV genuttigd. Het Schaep met de Vijf Poten. Nou dat hoeft voor mij niet zo. Georgina Verbaan die met een gemaakt Amsterdams accent probeert nog dommer te doen dan ze er in het echt al uitziet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Janneman,
Kun je geen veiligheid inbouwen zodat bij overheating van het electriciteits net door bliksem of high voltage de veiligheid eruit slaat en daardoor voorkomt dat er zaken stuk gaan.
Ik ken ook een verhaal van een afrikaanse hulp dokter in de bush die had een heel simpel trucje
die had een timer op de stekker zitten en na 22.00 uur tot 8.00 was de stroom er gewoon af en kon de bliksem, die daar vooral in de nacht voorkomt, geen kwaad doen
succes ermee

Anoniem zei

We hebben inmiddels spanningsregulatoren aangeschaft en ertussen geplaatst. Maar het was toch in de eerste plaats ook een menselijke fout in november. De waarschuwing van het energiebedrijf was niet goed opgevolgd.
Jan