maandag, februari 20, 2006

Eindelijk actie!

Het heeft even geduurd voordat er ontwikkelingen te melden waren. Wat personeelstechnische hobbels moesten eerst genomen worden.
Maar nu (19 feb.) ben ik weer in Marokko, om te zoeken naar een onderkomen voor het NIMAR.
Van 14 tot 22 februari ben ik in Rabat om de onroerendgoedmarkt te verkennen.
In eerste instantie gaan we een onderkomen voor het NIMAR huren, dus heb ik contact gezocht met diverse makelaars om te vragen of ze iets bruikbaars in portefeuille hebben.
We zoeken een kantoorruimte van zo’n 200 vierkante meter. Daarmee moeten we voorlopig wel even uit de voeten kunnen voor het realiseren van onze plannen.

De afgelopen dagen heb ik van alles gezien. Vrij shabby appartementjes, ruime kantooretages, (etages van) fraai gelegen villa’s etcetera.
Dat wordt een kwestie van afstrepen: ligging (liefst centraal), financieel (binnen het budget blijven), mogelijkheden van het pand (diverse ruimtes voor lessen, bibliotheek, computerruimte, gastenverblijf) en meer.

Maar ik geloof dat ik zeker een aantal bruikbare opties heb gezien. Van alles een snel plattegrondje geschetst, foto’s gemaakt voor het thuisfront, en dan na thuiskomst spoedig de opties op een rijtje zetten en met enkele betrokken gezamenlijk een beslissing nemen.

Zodra hierover iets te melden valt zal ik dat ook doen. Het verwerven van een pand is het eerste wat nodig is, en tegelijkertijd ook een mijlpaal van jewelste natuurlijk.

Tenslotte nog iets over de verwachte opening van het NIMAR. Minister van der Hoeven (Onderwijs) bezoekt op 7 en 8 juni Marokko, en we hopen op die datum (over drieƫneenhalve maand slechts) het NIMAR te kunnen openen en presenteren. Ook hierover nadere berichten in de komende tijd.

Geen opmerkingen: